HTML

Micahaza

Egy budapesti apuka naplója

Friss topikok

  • V10R1C4: Előbb vagy utóbb valaki úgyis felteszi ezt a kérdést. Előítélet, rossz tapasztalat, para, csak úgy... (2008.05.08. 17:28) lakásvásár
  • Micahaza: Bezárták már a Lipótot. Ha miniszterelnök leszel, szólj! A tehénügyi megbízott államtitkár szeretn... (2008.03.26. 09:58) ingatlanos leszek

Linkblog

Gyámhivatal

2010.07.12. 17:42 Micahaza

Azt hittem, már nem tudnak meglepetéseket okozni. Egy nyílt örökbefogadási ügyben fellebbeztem a feleségemmel a gyámhivatalhoz jogi képviselő útján. Az ügyvédnek adtunk meghatalmazást, be is adta a fellebbezést. Ma jött meg a határozat, hogy a fellebbezés el van utasítva. Indoklás: ilyen ügyekben csak olyan fellebbezést fogadnak el, ahol az érintett felek saját kezűleg írják alá az iratot. 

Nem találok szavakat. Ez egy jogállam? Van itt alkotmány, meg törvények? Azok kire/mire vonatkoznak? Mert a gyámhivatalra ezek szerint nem. 

Előzmények:

Öten élünk egy háztartásban, 3 gyermek, a feleségem és én. A három gyermek közül kettő iker, és a feleségem előző kapcsolatából származnak. Az apuka sem tartásdíjat nem fizet, se nem tartja a kapcsolatot a gyermekeivel. Magyarul szarik rájuk. 

Mivel úgyis én nevelem őket mint apa, és a feleségem, na meg a gyermekek is így szeretnék, elindítottunk egy nyílt örökbefogadást még tavaly ősszel, természetesen a jóapuka beleegyezésével. Elmentem a TEGYESZ-be, kaptam tőlük egy igazolásfélét, aminek alapján a gyámhivaltal meg tudja állapítani határozatban, hogy alkalmas vagyok a gyermekek nevelésére.

Már csak az volt hátra, hogy jóapukával hármasban elmenjünk a gyámhivatalba és aláírjuk a nyílt örökbefogadáshoz szükséges nyilatkozatot, aminek alapján a hivaltal tud hozni egy határozatot, hogy igen, én vagyok jogilag is az apjuk.

Meg is beszéltük az időpontot. Jóapuka mondta, hogy ok, majd egy nappal a megbeszélt időpont előtt küldött egy sms-t, hogy sajnálja, de nem ér rá. A találkozó így elmaradt.

A jóapukáról tudni kell, hogy állításai nem mindig felelnek meg a valóságnak.

Megbeszéltük a következő találkozót. A találkozó előtt két, vagy három nappal eljött hozzánk autóval (erről még lesz szó) és kérte a feleségemet, hogy írjon alá neki egy papírt. Egy kizárólagos használati engedélyt az autóra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://micahaza.blog.hu/api/trackback/id/tr572146958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása